Uitgangspunt in de integratieve therapie is: Het kind weet het, kan het en doet het!
De Integratieve kindertherapie is vraaggericht. Simpel gezegd; de klacht van jullie kind staat centraal, niet de methode. Ieder kind is uniek en ieder kind heeft dan ook andere begeleiding nodig. Bij deze therapie worden alle aspecten van het kind meegenomen; emotioneel, gedragsmatig, sociaal, lichamelijk, cognitief en spiritueel. Een kind weet bewust of onbewust welk probleem het heeft, kan het zelf oplossen en weet ook nog met welke middelen. Ik begeleid het kind met deze interne zoektocht. Het kind geeft zelf de richting aan. Als therapeut stuur ik op het proces en maak hierbij gebruik van verschillende methodes. Dit maakt de therapie doelgericht en kortdurend.
Het gedrag dat het kind laat zien is vaak niet de klacht zelf. Er zit meestal een gevoel achter. Dit gevoel is een deel waar het kind liever geen contact mee maakt. Het doel van de therapie is dat het kind dit deel ook gaat accepteren en weer integreert zodat hij of zij zich weer compleet voelt. Wat het kind hiervoor nodig heeft, weet hij of zij zelf. Deze interne verandering zal zichtbaar worden in het gedrag. De therapie blijkt zeer effectief aangezien de oorzaak van het probleem wordt opgelost.De integratieve kindertherapie gaat uit van het zelfhelend vermogen. Het kind gaat, met begeleiding, zelf zijn of haar probleem oplossen. Door deze benadering maakt het niet uit of het gaat om een klein probleem of iets heel groots. Ieder kind is welkom met zijn of haar probleem.
KLACHTEN OP EMOTIONEEL GEBIED:
GEDRAGSPROBLEMEN:
AANGELEERDE PROBLEEMGEWOONTES:
PSYCHOSOMATISCHE KLACHTEN:
ONTWIKKELINGSFASEPROBLEMEN:
OMGAAN MET BIJZONDERE EIGENSCHAPPEN ZOALS:
OMGAAN MET:
"Mila is zeker gegroeid en zo veel meer relaxed qua school en proefwerken. Ik ben heel, heel blij dat we het traject met jou zijn aangegaan!"
Ouders van Mila (10)
"Wat een mooie ervaring met een warm en zachtaardig persoon. Praten, over je kind, met Ilse geeft je een heel goed beeld van hoe je (als ouders zijnde) het doet en wat er evt anders kan. Ze geeft woorden aan de signalen van je kind. Onze zoon voelt zich op zijn gemak, stelt zich open op en laat Ilse toe. Het is een fijn gevoel dat we de bevestiging krijgen dat wat we doen goed is voor hem!"
Ouders Yuri (6)
"Hij is het voorbeeld van de school geworden."
Juf van Abdel (12)
"Mila is zeker gegroeid en zo veel meer relaxed qua school en proefwerken. Ik ben heel, heel blij dat we het traject met jou zijn aangegaan!"
Ouders van Mila (10)
"De coaching van Ilse vonden wij erg prettig. Ze richtte zich totaal op onze dochter Karlijn en ging helemaal in haar belevingswereld mee. Hierdoor voelde het al snel erg vertrouwd voor haar en vond ze het vooral gezellig als Ilse kwam. Wij hebben zeker wat gehad aan haar duidelijke en heldere tips."
Ouders Karlijn (6)
"Het gaat prima met Sam momenteel. Hij lijkt weer vrolijker en rustiger. Hij ontfermt zich heel lief en zorgzaam over nieuwe klasgenootjes. hij is minder gespannen en komt evenwichtiger over. Heel knap van hem."
Juf van Sam (9)
"Ik zag na 3 sessies al veranderingen bij Nina, maar vroeg me gelijk af of ik dat zo snel wel goed zag en dit wellicht nog te vroeg is. Maar tijdens het buitenspelen merkte ik op dat ze niet meer alleen rondloopt (letterlijk en figuurlijk). Ze is nu ook aan het spelen met andere meisjes. Tevens heb ik de indruk dat ik minder belangrijk voor haar aan het worden ben."
Juf van Nina (8)